Pilates


Cvičení PILATES rozvíjí koordinaci, sílu, rovnováhu, flexibilitu, koncentraci a dýchání. Zpevňuje a posiluje střed těla. Uvolňuje a zlepšuje pohyblivost kloubů, zejména kyčlí, ramen a kolen. Odstraňuje svalové disbalance, protahuje zkrácené a posiluje ochablé svaly. Slouží jako výborná prevence proti bolesti zad. Je založené na vědomé spolupráci těla a mysli. Je to cvičení, které nevyčerpává, ale naopak dodává energii.

Cvičení PILATES staví na základech cvičení Josepha Pilatese a je obohaceno o současné poznatky o těle a pohybu. Původní metodu PILATES již několik let rozvíjejí a inovují týmy fyzioterapeutů, sportovních lékařů a fitness odborníků, je to inteligentní a zdravé cvičení založené na moderních znalostech anatomie a principech biomechaniky.

 

PILATES je metodou vyhledávanou velkou škálou klientů od post rehabilitačních pacientů po špičkové sportovce, tanečníky a muzikanty.

Při výuce využívám a propojuji poznatky z pilates, jógy a různých rehabilitačních programů. Lekce probíhají na podložce s využitím lehkých pomůcek nebo na Pilates strojích.  Cvičí se individuálně nebo v malých skupinách z důvodu zachování správné techniky a bezpečnosti cvičení. Před připojením se ke skupině je vhodné absolvovat individuální lekci.

Individuální cvičení často navštěvují lidé, kteří chtějí postupovat rychleji k požadovaným výsledkům, nebo jim jejich zdravotní stav neumožňuje cvičit ve skupině. Lekce je přizpůsobena jejich požadavkům a potřebám. Po úrazech přispívá k rychlejšímu návratu do běžného života a aktivnímu sportování bez bolesti.

Všechny cviky mají přípravné fáze a modifikace, proto jsou vhodné pro každého, nikoho nelimitují.